Tuesday, August 31, 2010

i miss my old days...... :(

31 August 2010...

kuar je dari menara celcom tepat 12.00am aku berhenti kjap utk lihat keindahan bunga api kat KLCC...tetiba hati terusik..teringat betapa 31 Ogos sgt penting utk aku dulu..dari sekolah lg tarikh tu yang paling aku nanti2kan sbb setiap tahun mak abah akn bg pelepasan utk kuar lebih kul 12 tgh mlm dan kene balik sebelum kul 2pagi..time tu la aku, mel, ain, ima, adik aku ica, ummi,inah, along tarzen akan kuar jalan kaki ramai2 g bandar utk smbut merdeka...seronok sgt..mak awal2 lg mak bg amaran.. 'jgn smpai abh jemput balik....'..hihi..n yang bestya kteorg setiap tahun ade tema..ingat lg ms aku tingkatan 3, tema dia hitam putih..kteorg sume akan pkai bju kale tu n kuar rmai2..seronok sgt sbb nmpk sedondon..cam budak2 kan??n ade satu tahun tu tema dia 60an..kteorg pkai bju pink n setiap org mesti ade reben kat kepala..


merdeka 2004...tema : 60an..


mell n me..


along and mell..


ima + comel..

with my best friends...ladies night.. :)


best sgt...rindu nk mcm tu lg..rindu kat ain..rindu kt ima...mell...ain...ummi..dah lama kte x kuar sama2 kn?cam dulu2???


habis zaman skolah aku masuk poly shah alam...masuk poli adalah perkara yg terbaik yg pernah berlaku dlm hdup aku...jmpa kwn2 yg bukan setakat bergelar kawan tapi sahabat..yg sentiasa ada waktu susah dn senang..suka dan duka..pernah ketawa sama2..menangis sama2..ingt lagi sem5 kat poly aku, nini, zue wat kputusan nk smbut merdeka disaat2 akhir kat dataran s.alam..ketawa sorang2 bile teringatkan betapa beraninya kteorg meredah jalan raya yg penuh sesak ngan mat2 rempit tu..n aku xsangka yg aku ni pandai lak cilok2 celah kete..teringat kat moto belalang kesayangan aku...smpai dataran je kteorg lepak kat mamak sampai pagi..n pagi tu bile smpai umah aku ckp spontan kteorg ketawa n ckp ni la merdeka yg paling mencabar yg penah kteorg lalui...kene hon jgn ckp la..sbb zue bwk motor lmbat giler..marah abg2 rempit kt blakang..menggadai nyawa betul kan??walaupun masa tu dah berlalu suka duka yang kte lalui bersama xpernah luput dr ingatan...

dgn nanad..kwn pertama aku kt poly..xpenah jmpa tp leh plak lompat2 peluk2 sbb tau satu klas...

zue..yg smpai skrg xpenah knal erti marah..cool memanjang..

nini...yg xpenah gagal membuat aku ketawa..sume mslh dia atasi dgn senyuman..

epit..satu dlm sejuta..antara yg aku menyampah ms mula2 msuk klas n akhirnya jd antara yg paling rapat dgn aku...

reen..yg aku rs menikmati hdup dgn hepi skali..hihi..

faez...yg slalu merajuk..manja...nkkn perhatian..

sue..ainnur..aju..ila...yg memberi kenangn2 tersendiri dlm hdup aku..juga kwn2 sekelas aku yg lain.yg sgt dekat di hati aku..korang..cm nk duk kat DEU lg kan??tetiba aku rindu...huhuhu...


betapa bermakna mereka dlm hidup aku..


kalau masa itu dpt diundur...

kwn2 yg aku rindu...


tahun ni merdeka aku dgn kwn2 yg xkurang hebatnya kt celcom...walaupun sedikit sunyi tanpa kalian disisi, aku tau korang pn mcm aku kan??rindu zaman dulu2 kite...time2 mcm ni la aku rasa nk pinjam mesin masa doraemon...hihi..SELAMAT hari MERDEKA kwn2.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...