Tuesday, February 8, 2011

pernah dengar PASAR KARAT???

korang penah dengar pasar karat??serius, aku baru 1st time dgr masa blk kampung aritu...sume org sibuk ckp nak pergi pasar karat so aku pn teringin la jugak nk pegi kan...then aku ajak la mak abah g ke pasar tersebut..nak jugak tau ape yg specialnya pasar karat ni...bertempat di tgh bandar batu pahat, kurang 20 minit dari kampung aku..

rupanya pasar karat lebih kurang macam kat rengit...byk jual barangan terpakai yang masih elok dan boleh digunakan lg...dari pakaian bundle smpai ke peralatan elektrik sume ada..dan harga pun murah....cara barangan dipamerkan jugak memudahkan pelanggan membuat pilihan...aku rasa banyak dah tempat yang ada pasar karat ni...nama je pasar karat, barang2 dia xde la berkarat sgt..lau nasib baik boleh dapat barang yang berkualiti dengan harga yang sgt berpatutan...betul..xtipu... :p


 pasar karat....
 
 sebahagian barangan yg dijual...

 pelbagai jenis basikal...

barangan elektrik antara yang popular disini...

 dan lagi......
 
barangan tembikar....

pelbagai jenis kipas.....



4 comments:

nuriz said...

bagus ni nak dapatkan barangan yg murah2..tuan punya brg pulak boleh dapat pendapatan, daripada simpan je brg yg tak guna kat umah.

gmOt said...

betul2...xmembazir kn...brg2 yg dijual pn elok lg...

najwa's said...

wah, siyes tak penah dgr ler..

amrhzmn said...

salam!maaf sgt2 sy ni mmg stranger gle2.tp sy nk tw sgt.location psr krt ni kat mne?plis?
=3

Post a Comment

comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...