Sunday, May 9, 2010

selamat hari ibu......

kisah klaka ari ibu aku tahun ni...well,aku wish 4 hari awal...mati2 aku ingat 6hb hari ibu...so dgn terujanya aku pn tpon la mak aku kt kg utk wish....besh je dgr bile mak ckp aku org ptama yg wish...pastu aku pn anta msg kt adk bradik aku yg len supaya dorang xlupa...

tetiba blk keje aku dgr dorang ckp ari ibu 9hb...hihi...aduuiiihhh...salah hari lak...so aku tpon mak aku blk ckp aku tarik blk wish tu...tgu 9hb br wish blk..mak ckp xpe...lg awal lg bgus...n aku pn msg la kt adk bradik aku yg len ckp salah info...bengang je dorang...kikiki....

tp xkisah la...bak kata kak kila hari2 pn hari ibu....xkisah pn nk wish bila2....memetik kata norma sepatutnya hari ibu setiap org jatuh pada hari kita dilahirkan sbb pd hari tu la seseorg wanita itu bergelar ibu kepada kita...betul jgk kn???

pape pn...utk bondaku yg tersayang....Yatimah bt Jemani.....Selamat Hari Ibu....I love u so much...mmmuuuaaahhh!!!!



i love u mom......

Wednesday, May 5, 2010

Advantages & Disadvantages of Night Courses

Ah Beng went to take night courses with the reasoning in future can get promotion or better job.

During work, Ah Beng likes to show off to Ah Seng about his knowledge.

Ah Beng: Ah Seng ah... I've been taking night courses for 3 months already, next week is the exam.
Ah Seng: Oh... Good luck ah.

Then Ah Beng started show off...

Ah Beng: Ok, I test you, who is Graham Bell?
Ah Seng: Don't know
Ah Beng: He is the inventor of phone la... in 1876, see... if you take night courses, you would know this.
Ah Seng: ........................ *speechless*

The next day, Ah Beng shows off again...

Ah Beng: Ah Seng ah... let me ask you, who is Jean Jacques Rousseau?
Ah Seng: Wash your toilet one ah?
Ah Beng: No! He's the author of "Confessions", nah nah nah... told you already, if you take night courses, you would know this.
Ah Seng: ......................... *speechless + frustrated*

The next day, once again...

Ah Beng: Do you know who is Alexander Dumas?
Ah Seng: Your g@y partner?
Ah Beng: Choiii!!! If you don't know don't simply answer la. He's the author of "The 3 Musketeers", if you take night courses, you would
know this.
Ah Seng: ....................... *speechless + frustrated + irritated

This time Ah Seng cannot tahan (stand) anymore and ask Ah Beng...

Ah Seng: Eh... Do you know who is Ah Kaw?
Ah Beng: Errrr... No!
Ah Seng: He's the guy sleeping with your wife!! If you stop night courses, you would know this!!
Ah Beng: ........................ *fainted*

rindu banget deh....

gmot...wake up!!!!!ape jd ngan aku ni... skrg ni mudah je airmata ni nk mengalir....hati makin sensitif...lau mmbr poly tau ni habis aku kne bahan...aku jarang nk bercerita soal peribadi dgn org sbb pd aku tu rahsia yg lagi manis lau kte simpan sendiri tp bila melibatkan hati dn perasaan makin kite simpan makin kta nk luahkan..

aduuiihh....seksanya bjauhan.....rindu bangat dehhh........

diari seorang CSE....

CSE tu ape???hihi...Customer Service Executive...Tu la jawatan yang aku sandang skrg... (kontrak je pn....).aku keje kt menara celcom skrg....mmm...sbnrnya mula2 xde niat pn nk keje cni....sepatutnya aku wat praktikal kt subang jaya...dpt la elaun 300 sebulan...tp hari 1st aku dah cabut...xsesuai betul ngan jiwa aku bila praktikal kt c2....ade ke patut tinggalkan bdk2 praktikal terkontang kanting tanpa pengawasan....lgpun kt KL ni mana la ckup kalau sekadar mengharapkan elaun yang ciput tu...bkn la nk jd mata duitan tp kne la sesuai la dgn keadannya... duit tambang bas tiap2 bulan je pn xckup...so aku ngan numa nekad la cr keje lain...n masa tu yg ade dpn mata keje CSE celcom ni...tempoh OJT pn dah bjalan so kteorag pn terima je la...gaji boleh tahan la....kata org tu dapat la bnafas kat KL ni...

lepas melalui proses interview yg mudah dan singkat, bermula lah kehidupan aku sbgai CSE...keje ni sbnrnya keje yg paling enjoy kt dunia...xyah byk pk, rmai kwn, snang buat duit, tp satu kne tahan telinga...kne maki ngan cust 1 hal...nk menghadap org2 "atasan" yg kononnya besar sgt kt celcom tu...(xde la bsar sgt pn...lagak je besar...)..hihi..serius....politik floor kt celcom lg kencang dr mana2 politik yg aku pnh jmpa..jawatan xde la tinggi mana tp lagaknya mengalahkan CEO....nyampah aku..

tp lantak dorang la...janji aku keje..gaji aku masuk...satu benda yg paling sensitif utk keje aku ni adalah masa....aduuiihhh...kt celcom ni seminit rs mcm stahun...nk g buang air pn kne ade timing...sume benda kne sharp....bile dh start jwb call jan ckp la...kdg2 nk bnafas pn xsempat...cust lak lau tnya soalan yg maut2 je...hihi...kat cni skill meng'goreng' aku dh semakin tajam...lau soalan pelik ckit je...siap la aku goreng cust tu smpai hangus...kikiki...
lau cite mmg smpai bile pn xhabis....pape pn aku enjoy sbb kwn2 kt cni mmg best2...lau ajak mengumpat sume no 1...hihi.. =p
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...