Wednesday, May 5, 2010

diari seorang CSE....

CSE tu ape???hihi...Customer Service Executive...Tu la jawatan yang aku sandang skrg... (kontrak je pn....).aku keje kt menara celcom skrg....mmm...sbnrnya mula2 xde niat pn nk keje cni....sepatutnya aku wat praktikal kt subang jaya...dpt la elaun 300 sebulan...tp hari 1st aku dah cabut...xsesuai betul ngan jiwa aku bila praktikal kt c2....ade ke patut tinggalkan bdk2 praktikal terkontang kanting tanpa pengawasan....lgpun kt KL ni mana la ckup kalau sekadar mengharapkan elaun yang ciput tu...bkn la nk jd mata duitan tp kne la sesuai la dgn keadannya... duit tambang bas tiap2 bulan je pn xckup...so aku ngan numa nekad la cr keje lain...n masa tu yg ade dpn mata keje CSE celcom ni...tempoh OJT pn dah bjalan so kteorag pn terima je la...gaji boleh tahan la....kata org tu dapat la bnafas kat KL ni...

lepas melalui proses interview yg mudah dan singkat, bermula lah kehidupan aku sbgai CSE...keje ni sbnrnya keje yg paling enjoy kt dunia...xyah byk pk, rmai kwn, snang buat duit, tp satu kne tahan telinga...kne maki ngan cust 1 hal...nk menghadap org2 "atasan" yg kononnya besar sgt kt celcom tu...(xde la bsar sgt pn...lagak je besar...)..hihi..serius....politik floor kt celcom lg kencang dr mana2 politik yg aku pnh jmpa..jawatan xde la tinggi mana tp lagaknya mengalahkan CEO....nyampah aku..

tp lantak dorang la...janji aku keje..gaji aku masuk...satu benda yg paling sensitif utk keje aku ni adalah masa....aduuiihhh...kt celcom ni seminit rs mcm stahun...nk g buang air pn kne ade timing...sume benda kne sharp....bile dh start jwb call jan ckp la...kdg2 nk bnafas pn xsempat...cust lak lau tnya soalan yg maut2 je...hihi...kat cni skill meng'goreng' aku dh semakin tajam...lau soalan pelik ckit je...siap la aku goreng cust tu smpai hangus...kikiki...
lau cite mmg smpai bile pn xhabis....pape pn aku enjoy sbb kwn2 kt cni mmg best2...lau ajak mengumpat sume no 1...hihi.. =p

2 comments:

numa LurVieya said...

hahahha
goreng cust smpai hangus
aku pn sdg blajar skil menggoreng
:D

gm0t comot said...

goreng jgn xgoreng...hihi...

Post a Comment

comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...