Monday, November 2, 2009

THE NOTEBOOK

cite ni antara cite yang paling aku suka setakat ni...klu x silap,aku pnah baca sinopsis cite ni kat surat khabar 3 tahun lepas n dia kate cite xlepas tayang kat malaysia...so bile aku nampak je cite ni kat cc tmpat aku keje aku trus sambar....n mmg xsia2...best sgt cite dia...


walaupun ade sikit adengan2 org dewasa,biasa la cite org putih...klu xde takut xlaku lak...yang penting apa yang nak disampaikan ...


cite ni bermula bile seorang lelaki tua membacakan diari menceritakan percintaan sepasang kekasih kepada seorg prempuan tua kat hosp....terpisah kerana perbezaan darjat dan akhirnya bertemu semula n kawin....


dan rupa2nya cerita yand dibacakan adalah kisah mereka berdua...perempuan td mengalami penyakit cm lupa ingatan...dan setiap kali habis diari 2 dibaca, barulah perempuan tu ingat balik tp 2 pun xlama...xsampai 5minit then dia lupa balik...cian laki dia...entah dah beratus kali dia baca cerita yang sama semata2 utk isteri yang dia cintai...dalam buku tersebut, perempuan tu ada tulis..."bacakan cerita ini kepada aku dan aku akan kembali kepadamu....."betapa besarnya kasih sayang dorang....


dialog yang paling aku suka bila anak2 dorang ajak si bapa pulang kerumah sbb mak dorang mmg xdpt ingat pape...jwpn si lelaki tua td sgt menyentuh perasaan aku...dia ckp... "kekasih aku disini dan aku xkan sekali2 tinggalkannya...ini rumah aku skrg....."




best...xtipu.... =)
































4 comments:

numa LurVieya said...

mmg best pun
romantik n romantik
hahahha

gm0t comot said...

romantik....i like..hikhik...

rini said...

hahaha..adegan tu xseberapa pun mot.. =) ..pe2 hal..cte 2 best..

gm0t comot said...

tau xpe..sedih betul cite tu..nk buang dr external pn xsampai hati..hikhik..nk tgk lg!! =p

Post a Comment

comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...